oktober 15, 2009

Nu är hösten...


...här känns det som!
Kallt om morgnarna så man får fram med vantarna, halsduk och en varmare jacka. Men även så märks det på träden som har såna vackra färger på sin löv, mörkret faller snabbare och snabbare för varje dag.... Hemskt vad poetiskt det lät men det är ju sant eller hur???

Här hemma märks det genom att lilla jag tänder ljus i alla vrår jag kan hitta för mysigheten men även för värmens skull. Sen på balkongen har nästan alla sommarblommor och plantor tagits bort förutom en men den får snart me gå i idee... I balkonglådor står det vit ljung och i en zinkspann har jag lagt några fina pumpor. Tycker verkligen att dom lyser upp tillvaron i mörkrets tid!!





Snart kommer det lite roliga inlägg om saker som kommer hända här hemma!!
Kjamis

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härliga pumpor du har! Tycker också att de är mysiga att dekorera med.
Hösten är fin, men det är svårt att vänja sig vid kylan!:)
Kram

Angelina sa...

Du är så duktig, du borde jobba med inredning :)

Hem och Lycka sa...

Vad fint, mysigt att dekorera med!

kram

Grodmamman sa...

Klart jag hjälper till när jag kan!:) För att få hjärtan så trycker du på alt-knappen och 3:an.
Jätte enkelt när man vet!:)
♥ Kram ♥