november 24, 2009

Pyttelite julkänsla...

...smyger in här hemma...

Jag kan inte säga mycket för det känns helt overkligt att det snart är december månad, 1:a advent och jul... Men man måste ju börja någonstans eller hur. Julen här hemma är rättså enkel och inte jättemycket prål och julsaker framme. Jag personligen gillar enkelhet i mycket och även då nu i juletider...

En amaryllis har smygit in här hemma tack vare min svärmor, man tackar så mycket. Den är kommer att bli röd och röda brukar jag inte ha men det kommer säkert bli bra. Kanske inskaffar en vit själv sen, vem vet..


Kjamis

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så snygger! ;)

Grodmamman sa...

Jag tänkte börja på fredag, ska vara borta hela lördagen, och på söndag vill jag ju ha det klart till advent!:)
Får se om allt pynt åker fram eller om jag tar det lite i omgångar.
Kram

Håkan sa...

Våga vägra julen! Det gör Lars Winnerbäck! Så varför inte göra som honom va! Vi beger oss till Spaninen istället!

Cattis sa...

Jasååå gör han min käraste make... Men eftersom vi ska resa i januari tycker jag vi sparar pengarna tills dess. Så du får njuta av julen med mig, din kära fru... :o) :o) PÖSS

A home far away sa...

Ah amaryllis är ett måste till jul!

Kram Gunilla från Singapore

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go midda ;)!!
Hoppas det varit en mysig advent!
Lite svårt att få rätta julkänslan med allt regn!! Så trist så!
Ha en fin vecka
~♥ kram Millan ♥~

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Själv blir jag nog lite crazy vid jul och pyntar hej vilt! Tur att vi alla är olika och kan göra som vi vill. Amaryliss är verkligen vackert, och blir så pampigt. Det kommer bli jättefint!

Hoppas du har haft en bra måndag!

Maria i Lilla villa vita sa...

Det är klart att du ska besöka Prästbostället nästa gång du besöker Kristianstad. De flyttade till ny adress i somras och ligger nu granne med Centralskolan på Lasarettsboulevarden, inte långt ifrån mig...
Jag önskar dig en skön helg!
Maria

Hem och Lycka sa...

Det enkla är det vackraste! Brukar inte heller ha röda men det kan vara kul att varva.

kram