december 09, 2010

December, december....

....decembermånad är här!!

Julen närmar sig o det märker man i alla fönster o vrår man möter.... Här hos mig har julkänslan inte riktigt infunnit sig men det beror mest på att det har varit en sjukstuga här. Har legat sjuk i flera dagar med jättehög feber men nu är den på väg bort.....så underbart!! Så nu ska man bara få tillbaka lite av sin krafter så är man snart på benen igen....

I vilket fall som helst så har en liten amaryllis hittat hem till mig.... Det är en julblomma som jag gillar mycket o om jag ska vara ärlig så är det nog den enda!! Bättre att gilla någon än ingen eller hur....



Ha en underbar vecka o en mysig 3:e advent!!
Kjamis

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jobbigt att vara så sjuk! Hoppas verkligen att du snart är som vanligt igen!:)
Tänk att det snart är tredje advent, helt sanslöst!
Kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Amaryllis och hyacinter - det är julblommorna jag gillar. Julstjärna har jag inte mycket tillövers för...speciellt inte de som de envisas med att spraya med glitterspray.

Himla snygga adventsljusstakar du fixat ihop - den i betong med dynamolappar på ljusen är bara så snygg.

Önskar dig en fin helg!