december 19, 2010

Det närmar sig med....

....stora steg och med det menar jag julafton.....

Idag är det den fjärde advent och när jag gör detta inlägg är det 4 dagar, 17 timmar, och 35 minuter tills klockan är 15.00 och Kalle Anka visas på tv. Då har julafton börjat för mig.... Även om jag kan Kalle Anka avigt och rätt så är det ett måste, för utan det så är det inte julafton för mig. Tycker ni likadant kanske??

Granen har kommit plats och lyser så vackert ikväller. Är ju ingen riktig men det har ingen betydelse för en gran är ju en gran och när den får ljus i sig o fina kulor så blir det sååå mysigt...
Så under kvällens gång har jag njutit av den medans jag har slagit in några julklappar. Härligt!!


Kissen har studerat julklappsinslagningen och nu är hon en slagen liten kisse...
Min lilla sötnos!!

Ha en fortsatt mysig fjärde advent!!

Kjamis

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vi har inte tagit in vår gran än, men vi kom överens om att vi skulle göra detta på tisdag. Jag brukar sätta i ljusen och sedan får barnen fixa resten!:)
Hoppas att allt är bra med dig!
Kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, det är allt något magiskt med en julgran full av ljus och vackra dekorationer.

Måste för mig på julafton...känner nog att jag blivit ganska flexibel sedan jag började fira vartannat år hos svärföräldrarna, som har lite andra traditioner än vad jag vuxit upp med. Det blir jul oavsett, men julmust är ju aldrig fel... ;-)

Hoppas du har haft en fin dag!

Hem och Lycka sa...

En fortsatt god jul till dig!

kram mia