maj 08, 2008

Lite hjälp...

...med vilken färg jag ska ha på ett nytt överdrag till min fåtölj och fotpall!! Hmmm...
Det är inte lätt...


Soffan och fotpallen är beiga och fåtöljen har just nu har en olivegrön färg. Eftersom nya överdrag till Tomelilla-serien inte finns på Ikea längre får jag vända mig till Bemz... Funderar på att antingen ha allt i beigt eller att antingen fåtöljen eller fotpallen ska vara en annan färg... Kolla på hemsidan också om ni har nått annat förslag http://www.bemz.com

Vad tycker ni om dessa färgerna....

(Bilden är lånad från Bemz)

(Bilden är lånad från Bemz)(Bilden är lånad från Bemz)

(Bilden är lånad från Bemz)

Vad tycker ni??? Tacksam för all hjälp!!

Kjamis

5 kommentarer:

husnummer30 sa...

Svårt. Beror ju lite på vad som finns i resten av rummet och i vilka färger. Tycker den mörkbruna var supersnygg. Och min åsikt är väl att man gärna kan ha en fåtölj som bryter av i färg eller mönster mot soffan. Blir lite mer liv i inredningen då. Sen tycker jag att de har en hel massa snygga mönstrade tyger också. Många randinga och en del rutiga som går i neutrala färger.

Hade det varit jag så hade jag valt ett mönstrat tyg på fåtöljen, men det är jag. Du måste ju tillslut välja det som känns rätt.

Vet inte om detta hjälpte...

Ha det fint! //Jill.

husnummer30 sa...

Och så lite mer...

Skoj att du antog utmaningen! Alltid roligt att läsa lite om andra, och vilka finurliga svar folk kommer med.

Det där med hela namnet...när någon ska prata allvar. Det använder jag på maken, alla tre förnamn och efternamnet, då vet han att det är kört... Hi Hi!

Den lilla sötnosen till katt!! Älskar katter, men vågar inte skaffa egen, då jag är pälsdjursallergiker. Oftast går det bra, jag reagerar sällan på katter och hundar, men ibland gör jag det och det vore ju fruktansvärt att behöva lämna bort en liten sådan sötnos. Får nöja med mig myskatten hemma hos mor och far, och den lilla valpen som kommer nu i slutet av maj (!).

Nu blev det lite långt...så jag säger åter igen...HA DET FINT! //Jill.

husnummer30 sa...

Valpen som kommer till mamma och pappa alltså...vi kan inte ha hund nu...med de jobb vi har. Men jag VILL VILL VILL!!! Och maken har lovat mig...någon gång i framtiden.

//Jill igen...tredje gången gillt.

Josephine sa...

Håller med husnummer30. Den mörkbruna var väldigt fin och jag gillar också att man bryter av mot soffa med en annan färg eller helst ett mönstrat tyg. Själv gillar jag lite blommigt men det kan ju vara svårt med övriga inredningen.

Jag gillar verkligen modellen på tomelillafåtöljen, de är så sköna att sitta i och man känner sig nästan helt omsluten med den höga ryggen. Vill själv ha en så jag brukar kolla blocket ibland. Om jag bestämmer mig för någon vill jag ha ett vitt och blåblommigt tyg....det skulle vara fint!


Tack för kommentaren hos mig, blir alltid lika glad!

Kram/björkvägen 15

Stina sa...

Jag hade valt allt i beige färg.;-)
En varm ton tycker jag.
Ljus men ändå varm. Kramis Stina