maj 26, 2008

Lite bakning...

...i stugan ikväller... Dock inte sånt som Leila brukar
baka men men...
I vilket fall som helst så ska ja fira min födelsedag på
söndag o då måste det bakas lite!!
Ikväll blev det en tigerkaka o imorgon blir det nog
chokladbollar med ett chokladöverdrag....
Det tråkiga när man har bakat är berget av disk som hamnar i
diskhon, men det är bara att vara glad o diska upp...


Här ser ni berget efter baket o när jag bakade ikväll tyckte
jag att hade lite tråkiga bunkar så det får vi nog göra
en ändring på...




Har tittat på Steltons brödpåsar länge o nu slog
jag till... Den passade in perfekt i köket!! Det bästa
av allt var att jag slapp betala för jag hade ett
presentkort där jag handlade den....

Handlade även 2 amplar med mini-petunior i färgen lila idag...
Har aldrig haft petunior innan men jag tyckte dom va fina!


Kjamis

5 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Nä, disken är ju ett minus när man bakar men sedan vi blev med diskmaskin är det ju lite lättare. Söta blommor, visst är det härligt med vår och sommar! kram

Helene på Rörvik sa...

Hej Cattis!
Inget kul med disk, men det blev ju en god kaka. Den brödpåsen är så snygg :-)
Kram Helene

Anonym sa...

Väldigt snygg brödpåse! ;) Ja, packa julgrejor i maj är lite skumt, men det är ju sånt man inte använder som packas ner nu... !! ;) Kram

A home far away sa...

Det är så tråkigt att behöva ta hand om disken efter man har bakat nåt gott, då man bara vill njuta av det hembakta!

Kakan såg mumsig ut.

Kram Gunilla

A home far away sa...

Hej igen, det är bara jag igen:-)

Nu kommer ordningspolisen i mig fram, haha.
Kan du länka till "a home far away", du glömde det lilla a:et:-).När du har tid förstås

Må bäst
Kram